Λίγο πριν τη λήξη των μαθημάτων, στο πλαίσιο της συνεργασίας των εκπαιδευτικών του 3ου γυμνασίου πραγματοποιήθηκε ενδοσχολικό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα την πολιτισμική διαφορετικότητα. Το σχολείο μας φιλοξενεί μαθητές με καταγωγή από αρκετές διαφορετικές χώρες. Ακόμα κι αν έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε και να σεβαστούμε ότι ζουν σε ένα διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον. Για να είναι δίκαιη και αποτελεσματική η ενσωμάτωση και η εκπαίδευσή τους στο ελληνικό σχολείο χρειάζεται να ενστερνιστούμε την κουλτούρα και το πολιτισμικό κεφάλαιο που κουβαλούν.
Την παρουσίαση έκανε η εκπαιδευτικός Χρυσούλα Ηλιάδου (φιλόλογος, Ph. D.) με αναφορές στη θεωρία της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και στη χρήσιμη εμπειρία του προγράμματος Erasmus του σχολείου που έχει κεντρικό θέμα τον σεβασμό στη διαφορετικότητα. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καλές πρακτικές συμπερίληψης που χρησιμοποιούνται και σε άλλες χώρες, με σκοπό την καλή υποδοχή και ενσωμάτωση των παιδιών με διαφορετική εθνική καταγωγή και κουλτούρα στην καθημερινότητα του σχολείου, ώστε να αισθανθούν ισότιμα μέλη της σχολικής κοινότητας και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους στο μέγιστο. Ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων για το θέμα και προγραμματίζονται δράσεις/ παρεμβάσεις για την επόμενη σχολική χρονιά.