Την εβδομάδα 20 – 24 Μαρτίου 2023 πραγματοποιήθηκε η τέταρτη επιμορφωτική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ226 “Innovative Schools: Teaching and Learning in Digital STEM Labs” που ασχολείται με τη δημιουργία ενός προγράμματος σπουδών που ενσωματώνει τη μεθοδολογία STEM και την εφαρμόζει πειραματικά σε εκπαιδευτικά κέντρα/σχολεία Ευρωπαϊκών χωρών. Η συνάντηση οργανώθηκε και φιλοξενήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Pamukkale στην επαρχία Denizli της Τουρκίας. Συμμετείχαν καθηγητές σχολείων και Πανεπιστημίων από την Ισπανία, την Τουρκία, τη Λιθουανία και από την Ελλάδα.
Η ελληνική εκπροσώπηση έγινε από το 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου με τους εκπαιδευτικούς Δρ. Γρημπυλάκο Γεώργιο (καθηγητή Γεωλογίας – Γεωγραφίας), τον κ. Παπαδόπουλο Θεόφιλο (καθηγητή Πληροφορικής), τις κκ. Καλογεράκη Πηνελόπη και Ηλιάδου Χρυσούλα (φιλολόγους), καθώς και το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Παιδαγωγικού τμήματος του Πανεπιστημίου της Κρήτης με την Επίκουρη Καθηγήτρια κ. Έμιλυ Μιχαηλίδου και την υποψήφια διδάκτορα Ελένη Μποτζάκη.
Την πρώτη ημέρα της συνάντησης έγινε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου, που διαθέτει τμήματα Παιδαγωγικής επιστήμης, αλλά και Φυσικών Επιστημών, Μηχανικής και Τεχνολογίας. Επίσης, έγινε ξενάγηση στους χώρους του Nezihe Derya Baltalı Bilim ve Sanat Merkezi, ενός δημόσιου ιδρύματος – σχολείου που παρέχει συμπληρωματική εκπαίδευση σε χαρισματικούς μαθητές με εργαστήρια μουσικής, καλλιτεχνικής έκφρασης, ρομποτικής, βιολογίας και χημείας.
Την δεύτερη και τρίτη ημέρα της συνάντησης έγινε ενημέρωση και σχεδιασμός των επόμενων σταδίων για την ολοκλήρωση του προγράμματος. Η ομάδα του Πανεπιστημίου του Pamukkale παρουσίασε το πρότζεκτ προσομοίωσης που ετοίμασε σε βιωματικό εργαστήριο, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν τη νέα γνώση μέσα από την πειραματική μέθοδο STEM στην πράξη.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε τον αρχαιολογικό χώρο της Ιεράπολης (πόλη με ελληνιστική, ρωμαϊκή και βυζαντινή ιστορία), καθώς και τις φυσικές λίμνες του Παμούκαλε, που αποτελούν Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Το τοπίο στις λίμνες με τα ιαματικά νερά να σχηματίζουν φυσικές πισίνες σε λευκό τραβερτίνη είναι πραγματικά συγκλονιστικό.
Οι οικοδεσπότες – συντονιστές του προγράμματος ήταν ιδιαίτερα φιλόξενοι και περιποιητικοί. H συμμετοχή σε αυτά τα προγράμματα είναι μια ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να διευρύνουν τη γνώση τους και να ανταλλάξουν εμπειρίες και καλές πρακτικές με τους συναδέλφους άλλων χωρών. Με αυτόν τον τρόπο, θα γίνουν πιο αποτελεσματικοί στο έργο τους μέσα στην τάξη και στο πλευρό των μαθητών.