Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Δράσεις Τοπικής Γεωγραφίας
Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στο πλαίσιο των Δράσεων Ενεργού Πολίτη πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας Δράσεις Τοπικής Γεωγραφίας. Μαθητές και μαθήτριες από όλα τα τμήματα της Β’ Γυμνασίου (Β1,Β2,Β3,Β4) συνεργάστηκαν και πραγματοποίησαν ομαδικές ερευνητικές εργασίες με θέμα “Φυσικές καταστροφές στην Κρήτη – Σεισμοί, πυρκαγιές και πλημμυρικά φαινόμενα. Πρόληψη, ενημέρωση και προστασία”. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν καθολική και πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωλογίας-Γεωγραφίας. Οι Δράσεις συνδέονται με το πρόγραμμα σπουδών, τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα και τους στόχους του μαθήματος της Γεωλογίας-Γεωγραφίας, καθώς και με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και συγκεκριμένα με το Στόχο 4: Ποιοτική Εκπαίδευση, το Στόχο 11: Βιώσιμες πόλεις και Κοινότητες, το Στόχο 13: Δράση για το Κλίμα και το Στόχο 15: Ζωή στη Στεριά. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας χωρίστηκαν ανά τμήμα σε τρεις μαθητικές ομάδες εργασίας, μια για κάθε ένα φυσικό φαινόμενο. Μέσα από μια κοινή διαδικασία ανακάλυψης, διερεύνησαν τις ιδιαιτερότητες της Κρήτης αναφορικά με τις φυσικές καταστροφές, συσχετίζοντας τη θέση του νησιού μας στα όρια των λιθοσφαιρικών πλακών Ευρασίας και Αφρικής με την αυξημένη σεισμική επικινδυνότητα (Ομάδα των “Σεισμών”), τον ρόλο της Μεσογειακής βλάστησης και του Μεσογειακού κλίματος στην αυξημένη πιθανότητα εκδήλωσης δασικών πυρκαγιών (Ομάδα των “Πυρκαγιών”), καθώς και τον κίνδυνο εκδήλωσης ολέθριων πλημμυρικών φαινομένων στην Κρήτη και ιδιαίτερα στην πόλη του Ρεθύμνου σε συνάρτηση με την κλιματική κρίση. (Ομάδα των “Πλημμυρών”). Η κάθε ομάδα είχε συγκεκριμένο ρόλο και στόχο, που περιγράφεται αναλυτικά στην παρουσίαση που ακολουθεί.
Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκε ατομική ερευνητική εργασία από μαθητή του Β3 από το Κάνσας σχετικά με τις φυσικές καταστροφές από τυφώνες και ανεμοστρόβιλους οι οποίες είναι πολύ συχνό φαινόμενο στις Η.Π.Α. Οι δράσεις ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων κάθε μαθητικής ομάδας εργασίας στους συμμαθητές τους κατά την τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων, επιτυγχάνοντας έτσι τη διάχυση στη σχολική κοινότητα.
Η καθηγήτρια
Μελιδόνη Μαρία
Μπορείτε να δείτε τις εργασίες των μαθητών και την περιγραφή των Δράσεων ΕΔΩ