Ολοκληρώθηκε με επιτυχία στη Μαδρίτη η τρίτη συνάντηση – επιμόρφωση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ226 “Innovative Schools: Teaching and Learning in Digital STEM Labs” που ασχολείται με τη δημιουργία ενός προγράμματος σπουδών που βασίζεται στη μεθοδολογία STEM, ως αφετηρία για την απόκτηση νέας γνώσης και τη δυνατότητα εφαρμογής της σε εκπαιδευτικά κέντρα/σχολεία Ευρωπαϊκών χωρών. Η συνάντηση ήταν διήμερη, οργανώθηκε και φιλοξενήθηκε από το Πανεπιστήμιο του “Rey Juan Carlos” της Μαδρίτης ενώ οι συμμετέχοντες ήταν 16 Καθηγητές σχολείων και Πανεπιστημίου από την Ισπανία την Τουρκία, τη Λιθουανία και από την Ελλάδα .
Συγκεκριμένα την Ελλάδα εκπροσώπησε το 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου με το Διευθυντή κο Φωτάκη Μιχαήλ και το Δρ Γρημπυλάκο Γεώργιο καθηγητή Γεωλογίας- Γεωγραφίας καθώς και το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Παιδαγωγικού τμήματος του Πανεπιστημίου της Κρήτης με τον καθηγητή κο Δημήτρη Σταύρου και την Δρ Έμιλυ Μιχαηλίδου.
Η έναρξη της συνάντησης πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου στις εγκαταστάσεις Fuenlabrada του Πανεπιστημίου Rey Juan Carlos , του μεγαλύτερου δημόσιου Πανεπιστημίου της χώρας. Έγινε παρουσίαση των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν από την προηγούμενη συνάντηση στο Ρέθυμνο Κρήτης καθώς και ο σχεδιασμός των μελλοντικών εργασιών όπως και των συναντήσεων που θα ακολουθήσουν στην Τουρκία, Ισπανία, Ελλάδα και Λιθουανία.
Στη συνέχεια ακολούθησε ενημέρωση στις εγκαταστάσεις του εργαστηρίου ρομποτικής και αεροναυπηγικής .
Ακολούθησε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της Πανεπιστημιούπολης και συγκεκριμένα στη βιβλιοθήκη, στη φοιτητική λέσχη και στο τμήμα της Αρχιτεκτονικής. Στο τμήμα της Αρχιτεκτονικής πραγματοποιήθηκε επίσκεψη και ενημέρωση στα εργαστήρια της ξυλογλυπτικής, ζωγραφικής, γλυπτικής και αφηρημένης τέχνης .
Η πρώτη ημέρα ολοκληρώθηκε με ξενάγηση στην παλιά πόλη της Μαδρίτης και στη γραφική κεντρική αγορά “Mercado San Miguel”.
Τη δεύτερη μέρα, Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου οι εργασίες ξεκίνησαν στις εγκαταστάσεις της Πανεπιστημιούπολης Vicalvaro που ανήκουν και αυτές στο Πανεπιστήμιο του Rey Juan Carlos. Εκεί πραγματοποιήθηκε σχεδιασμός των μελλοντικών συνεργατικών εργασιών καθώς και η υποβολή προτάσεων για την εφαρμογή της διαδικασίας SΤΕΜ στα μαθήματα των φυσικών επιστημών των συμμετεχόντων χωρών. Ακολούθως έγινε παρουσίαση των εκπαιδευτικών κέντρων/σχολείων όπου λειτουργούν και αναπτύσσουν αντίστοιχα προγράμματα που στηρίζεται στην κατάκτηση της γνώσης με βάση την επίλυση πραγματικών καθημερινών προβλημάτων.
Ακολούθησε ενημέρωση στο σχολείο μέσης εκπαίδευσης «IES Gerardo Diego de Pozuelo» όπου φοιτούν μαθητές ηλικίας 12-18, και που είναι ένα από τα πλέον καινοτόμα και μεγαλύτερα δημόσια σχολεία της Μαδρίτης.
Το συγκεκριμένο σχολείο εντάχθηκε φέτος στο δίκτυο του «International Baccalaureate Middle Years Program (MYP), που αποσκοπεί στην προετοιμασία μαθητών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ομάδα των καθηγητών του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ226 “Καινοτόμα σχολεία: Διδάσκοντας και μαθαίνοντας με ψηφιακά STEM Εργαστήρια” ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις του σχολείου όπου την προηγούμενη χρονιά είχε ολοκληρώσει τις σπουδές της η κόρη του πρωθυπουργού της Ισπανίας, Pedro Sánchez Pérez-Castejón.
Συγκεκριμένα έγινε αρχικά παρουσίαση στην αίθουσα εκπαιδευτικού κέντρου καινοτομίας STEM του σχολείου. Στη συνέχεια ακολούθησε ξενάγηση στο εργαστήριο Φυσικής, στο εργαστήριο Χημείας, στη βιβλιοθήκη, στην αίθουσα πληροφορικής και τέλος στο εργαστήριο Γεωγραφίας – Γεωλογίας, όπου έγινε παρουσίαση ενός προγράμματος που υλοποιείται για τη πραγματοποίηση έρευνας και σύνταξης εργασιών από τους μαθητές στο πλαίσιο των μαθημάτων Γεωγραφίας και Ιστορίας με εφαρμογές STEM, όπου οι δύο περσινοί νικητές θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτική εκδρομή στη Νέα Υόρκη.
Η επίσκεψη συνεχίστηκε με ξενάγηση στην αυλή και τις αθλητικές εγκαταστάσεις του σχολείου που αποτελούνται από 4 γήπεδα καλαθοσφαίρισης, 2 γήπεδα ποδοσφαίρου, 2 γήπεδα πετοσφαίρισης και 2 τραπέζια επιτραπέζιας αντισφαίρισης.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επίσκεψη και ξενάγηση στο Βασιλικό Παλάτι της Μαδρίτης και το παραδοσιακό έδεσμα καλαμαριού στην κεντρική πλατεία της Μαδρίτης «Plaza Mayor».
H συμμετοχή και η εμπειρία τέτοιων συναντήσεων, διευρύνουν και εμπλουτίζουν τον διδακτικό ορίζοντα των εκπαιδευτικών, στην παροχή σύγχρονων και καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας των σημερινών μαθητών.